Infolinie API
- Ogólna charakterystyka infolinii API
- Możliwość wykorzystania Infolinii INVENIO Slican najnowszej generacji
- Wymagania sprzętowe
- Możliwości infolinii API
- Działanie infolinii API
- Przykład skryptu php
- Dla kogo dedykowane jest rozwiązanie Infolinii INVENIO Slican?
Ogólna charakterystyka infolinii API
Najnowsze Infolinie Slican INVENIO pozwalają zintegrować dane przesyłane do serwera Slican z danymi z zewnętrznej bazy danych. Połączenie tych dwóch źródeł informacji umożliwia pełniejsze wykorzystanie danych dostępnych z zewnętrznych aplikacji typu CRM oraz automatyzuje procesy w firmie, czy instytucji odciążając Twoich pracowników i przyspieszając obsługę klienta.
Wszystko czego potrzebujesz to serwer SLICAN najnowszej generacji – MAC-6400, CCT-1668 lub CXS-0424 oraz baza danych Twoich Klientów, zawierająca informacje na podstawie których ich zweryfikujesz. Do sprawdzenia osoby dzwoniącej możesz wykorzystać numer telefonu, z którego przychodzi połączenie (CLIP). Możesz też zażądać przy połączeniu numeru PIN, numeru PESEL, szkody, zlecenia serwisowego itd. Wybór jest nieograniczony i zależy wyłącznie od charakteru prowadzonej działalności.
Oto jak możesz wykorzystać Infolinie INVENIO Slican najnowszej generacji:
Weryfikacja dzwoniącego odbywa się w następujący sposób:
Wymagania sprzętowe
- Serwery i centrale obsługujące usługę Infolinia API:
- MAC-6400 od wersji 4.11
- CCT-1668 od wersji 5.11 (tylko nowe sterowniki CCT2CPU)
- CXS-0424 od wersji 4.11
- Do powołania w konfiguracji Infolinii API wymagana jest licencja na infolinie (zwykłe)
Możliwości infolinii API
Usługa Infolinia API jest bardzo elastyczna i jej możliwości zależą głownie od twórcy aplikacji umieszczonej na serwerze WEB. Na podstawie przesyłanych danych można:
- sprawdzić poziom infolinii na podstawie przesyłanego komentarza (Comment)
- zweryfikować osobę dzwoniącą na podstawie numeru (Calling)
- przeanalizować odczytane cyfry DTMF (Digits i Timeout)
- sprawdzić cel dzwoniącego na podstawie numeru wybranego (Called)
- odczytać zapamiętane własne dane w polu użytkownika (UserTag)
i wykonać jedną z akcji:
- przekierować na dowolny numer katalogowy (Dial)
- przekierować na abonenta, grupę, itp.. (Action)
- połączenie rozłączyć (Action)
- przejść do kolejnego etapu infolinii (Action)
- odtworzyć zapowiedź (Action)
- zmienić komentarz osoby dzwoniącej (Display)
- oczekiwać na dalsze cyfry DTMF (Wait)
- nadać połączeniu własny identyfikator (UserTag)
- zapamiętać dowolne własne dane dla danego połączenia w polu (UserTag)
Pole użytkownika UserTag zostaje przekazane do abonenta, na którego połączenie zostało skierowane poprzez ramkę UTAG w protokole CTIP.
Działanie infolinii API
Do zintegrowania infolinii w centrali z funkcją użytkownika wymagane jest napisanie własnej aplikacji na serwerze WEB np. w języku PHP. Mechanizm opiera się o wysyłanie protokołem HTTP zapytania POST zaraz po odtworzeniu infolinii i zebraniu cyfr DTMF (zebranie zadeklarowanej ilości cyfr lub minięcie określonego czasu). Zapytanie zawiera odebrane cyfry DTMF oraz dodatkowe informacje o połączeniu takie jak: informacja o inicjatorze połączenia, numerze wybranym itp. Serwer WEB na podstawie otrzymanych informacji przekazuje do centrali odpowiedź XML.
W odróżnieniu od normalnej infolinii zgromadzone dane przekazywane są do Serwera WEB i tam podejmowana jest decyzja o dalszym kierowaniu połączenia.
Przykład skryptu php do infolinii API
Aplikacja, która oczekuje na podanie poprawnego kodu PIN (2055). Jeśli kod PIN jest podany prawidłowo to wybiera w mechanizmie infolinii centralowych opcję 8 (wygłaszany jest komunikat o poprawnym podaniu kodu PIN). Jeśli kod PIN jest podany nieprawidłowo to wybiera w mechanizmie infolinii centralowych opcję 7 (wygłaszany jest komunikat o niepoprawnym podaniu kodu PIN).
<?php
/**
* Copyright (C) Promtel 2011
* Project name: Test infolinii API
*/
header ("Content-Type:text/xml");
// Pobranie parametrów z infolinii
$dtmf_digits = $_REQUEST["Digits"];
$pin = 2055;
// Budowanie odpowiedzi
$result .= "<InfolineAPI>";
if ($dtmf_digits == $pin)
$result .= "<Action>8</Action>";
else
$result .= "<Action>7</Action>";
$result .= "</InfolineAPI>";
echo $result;
?>
Dla kogo dedykowane jest rozwiązanie Infolinii INVENIO Slican?
- Sprawdzi się wszędzie, niezależnie od tego jak duża jest Twoja firma / instytucja, jak wielu obsługujesz klientów, ilu masz pracowników i w jakiej działasz branży.
- Może znacznie podnieść jakość obsługi klientów poprzez szybszy dostęp do informacji i rezygnację z kontaktu osobistego w sprawach, gdzie nie ma konieczności bezpośrednich konsultacji z Twoim pracownikiem.
- Slican INVENIO jest idealnym rozwiązaniem w każdym miejscu, w którym wcześniej klienci często słyszeli sygnał zajętości lub oczekiwali w długich kolejkach na połączenie.
- Infolinie Slican to narzędzie, dzięki któremu możesz wyróżnić najważniejszych klientów przydzielając im nr PIN VIP – przywilej priorytetowego połączenia telefonicznego z pracownikiem.
- Możesz uzyskiwać dodatkowe dochody konsultując wybranych klientów – bardzo dokładna weryfikacja czasu poświęconego przez Twoich pracownikówo na doradztwo.