Menu Zamknij

Rozwiązania zdalnej pracy Slican


Zdalni abonenci IP

Najprostsze rozwiązanie pozwalające na zdalną telepracę. Pracownicy instalują na komputerze oprogramowanie telefonu (tzw. softphone) lub mogą korzystać z tradycyjnego telefonu IP (np. Yealink T19), który loguje się do centrali w firmie z wykorzystaniem sieci Internet (opcjonalnie z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia VPN).

To rozwiązanie ma wiele przewag w stosunku do najprostszego przekierowania rozmów na komórkę. Abonent IP ma dokładnie takie same możliwości jak na telefonie stacjonarnym, który pozostał w biurze: może przekazywać (przełączać) rozmowy, korzystać z systemu nagrywania na centrali, wykonywać połączenia wychodzące prezentując się numerem stacjonarnym centrali. A wszystko to bez żadnych opłat za przekierowania.

W ten sposób możemy przenieść do „home workingu” nawet zaawansowane funkcje agentów call center. Pracownicy Call Center mogą być w swoich domach, stamtąd logować się do kolejek i odbierać połączenia z centrali, korzystając z dotychczasowej funkcjonalności.

Rozwiązania zdalnej pracy Slican - przykładowa konfiguracja centralki

Co jest potrzebne:

  • centrala telefoniczna Slican (wszystkie modele NCP, IPL, IPM, IPU, IPS, ITS, nawet starsze CCT/CXS) podłączona do Internetu (najlepiej ze stałym publicznym IP, choć nie jest to konieczne),
  • licencje na abonentów IP i kanały VoIP w centrali (możliwe uruchomienie licencji testowej),
  • zmiana konfiguracji routera w firmie – przekierowanie odpowiednich portów na centralę lub VPN,
  • konfiguracja centrali – stworzenie abonentów IP,
  • instalacja softphone (np. aplikacji Zoiper) na komputerze lub telefonie pracownika, ewentualnie podłączenie sprzętowego telefonu IP (np. Yealink T19)

Slican Mobile Phone – telefon komórkowy jak firmowy telefon wewnętrzny

Jeżeli z jakichś powodów nie chcemy uruchamiać Abonentów IP (patrz rozwiązanie wyżej), to możemy skorzystać z przekierowania połączeń na telefony komórkowe pracowników, ale w nieco bardziej zaawansowany sposób, z wykorzystaniem funkcji Slican Mobile Phone. Dzięki niej pracownik może korzystać z telefonu komórkowego w sposób zbliżony jak z telefonu firmowego włączonego do centrali Slican, w tym przekazywać połączenie na inny numer wewnętrzny centrali.

Rozwiązania zdalnej pracy Slican - Slican Mobile Phone

Funkcja Slican Mobile Phone może być w dowolnym momencie aktywowana i deaktywowana z poziomu telefonu komórkowego pracownika, tak aby połączenia nie były przekazywane po godzinach pracy.

Istnieją jeszcze dwie dodatkowe funkcje Slican Mobile Phone, o których warto wiedzieć:

  • jeżeli w centrali jest zainstalowany moduł GSM, to centrala może wysyłać wiadomości SMS z informacją o nieodebranym połączeniu przekazanym z centrali.
Slican Mobile Phone
  • możliwość zadzwonienia z komórki na numer centrali (lub funkcjonalność callback), wdzwonienia się do niej (uzyskujemy sygnał ciągły) i wykonania połączenia poprzez centralę (prezentując się numerem stacjonarnym) z wykorzystaniem funkcji centrali (np. nagrywania połączeń czy przekazania połączenia podczas rozmowy na inny numer wewnętrzny).
Rozwiązania zdalnej pracy Slican

Więcej informacji na stronie producenta.

Co jest potrzebne:

  • centrala telefoniczna Slican NCP, IPM, IPL, IPU, IPS lub CCT,
  • zakup licencji Mobile Phone dla abonentów, którzy chcą korzystać z usługi,
  • konfiguracja usługi – wpisanie numeru komórkowego jako dodatkowego numeru abonenta wewnętrznego,
  • opcjonalnie modułu GSM w centrali (nie jest konieczny)

Aplikacja MessengerCTI

Najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do pracy zdalnej to aplikacja Messenger.CTI, która występuje zarówno w wersji na komputer (system Windows) jak i telefon (z Androidem). Aplikacja umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń z centrali (także obsługę bramofonu), wysyłanie wiadomości SMS poprzez moduł GSM w centrali, śledzenie statusów i kontakt tekstowy z innymi abonentami centrali, wspólną listę kontaktów etc. Rozwiązanie szczególnie użyteczne dla pracy agentów Call Center.

Rozwiązania zdalnej pracy Slican - MessengerCTI

Szerszy opis możliwości znajdziesz w ulotce produktu.

A dla ambitnych, którzy lubią dużo czytać pełen opis na stronie producenta

Co jest potrzebne:

  • centrala telefoniczna Slican NCP, IPM, IPL, IPU, IPS lub CCT z firmware od 6.53 podłączona do Internetu,
  • smartphone z system Android v4.4 lub wyższy lub alternatywnie komputer z Windows 7 lub nowszym,
  • aplikacja MessengerCTI do pobrania ze strony Slican lub sklepu Google Play,
  • licencja MessengerCTI.user lub MessengerCTI.user.Plus.

Usługa fax2mail

Jeżeli do tej pory w firmie było używane tradycyjne urządzenie faksowe (czyli centrala kierowała sygnał faksu na to urządzenie i następnie faks był drukowany), to przy pracy zdalnej pojawia się problem z odbiorem takiej korespondencji.

Możemy zaproponować dwa rozwiązania:

  • funkcja fax2mail w centrali Slican NCP – pozwala przesłać faks w formie elektronicznej na skrzynkę mailową wybranych abonentów centrali
  • funkcja wirtualnego fax2mail – w cenie 120 zł netto / rocznie w zasadzie od ręki możemy uruchomić numer stacjonarny, z którego faksy w formie PDF będą przesyłane na wskazane skrzynki mailowe. Dotychczasowy numer faksowy można przekierować na numer wirtualnego faksu lub przenieść ten numer do usługi wirtualnej. Więcej informacji na tej stronie.
fax2mail

Zapraszamy do kontaktu, aby poznać więcej szczegółów.