Menu Zamknij

Rozwiązania zdalnej pracy Platan


Zdalni abonenci IP

Najprostsze rozwiązanie pozwalające na zdalną telepracę. Pracownicy instalują na komputerze oprogramowanie telefonu (np. Platan Video Softphone) lub mogą korzystać z tradycyjnego telefonu IP (np. Yealink T19), który loguje się do centrali w firmie z wykorzystaniem sieci Internet (opcjonalnie z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia VPN).

To rozwiązanie ma wiele przewag w stosunku do najprostszego przekierowania rozmów na komórkę. Abonent IP ma dokładnie takie same możliwości jak na telefonie stacjonarnym, który pozostał w biurze: może przekazywać (przełączać) rozmowy, korzystać z systemu nagrywania na centrali, wykonywać połączenia wychodzące prezentując się numerem stacjonarnym centrali. A wszystko to bez żadnych opłat za przekierowania. Dodatkowo możliwa jest opcja połączeń video.

W ten sposób możemy przenieść do „home workingu” nawet zaawansowane funkcje agentów call center. Pracownicy Call Center mogą być w swoich domach, stamtąd logować się do kolejek i odbierać połączenia z centrali, korzystając z dotychczasowej funkcjonalności.

Rozwiązania zdalnej pracy Platan

Co jest potrzebne:

  • centrala telefoniczna Platan (wszystkie modele Prima, Proxima, Libra, a nawet starsze Micra/Optima jeżeli mają kartę VoIP) podłączona do Internetu (najlepiej ze stałym publicznym IP, choć nie jest to konieczne),
  • licencje na port zewnętrzny IP i kanały VoIP w centrali (możliwe uruchomienie licencji testowej),
  • zmiana konfiguracji routera w firmie – przekierowanie odpowiednich portów na centralę lub VPN,
  • konfiguracja centrali – stworzenie abonentów IP,
  • bezpłatna aplikacja Platan Video Softphone lub inna na komputerze lub telefonie pracownika, ewentualnie podłączenie sprzętowego telefonu IP (np. Yealink T19)

Platan Multi Phone i mAssistant

Jeżeli z jakichś powodów nie chcemy uruchamiać Abonentów IP (patrz rozwiązanie wyżej), to możemy skorzystać z przekierowania połączeń na telefony komórkowe pracowników, ale w nieco bardziej zaawansowany sposób, z wykorzystaniem funkcji Platan Multi Phone. Dzięki niej pracownik może korzystać z telefonu komórkowego w sposób zbliżony jak z telefonu firmowego włączonego do centrali Platan, w tym przekazywać połączenie na inny numer wewnętrzny centrali.

Rozwiązania zdalnej pracy Platan

Wykorzystując moduł GSM w centrali możliwe jest otrzymywanie powiadomień SMS o tym kto dzwonił (informacja o połączeniach nieodebranych z numerem dzwoniącego).

Bardzo przydatnym dodatkiem przy wykorzystywaniu funkcji Multi Phone jest aplikacja instalowana na telefonach komórkowych z Androidem – Platan mAssistant. Dużą bolączką (która dotyczy też central innych producentów) jest prezentacja numeru centrali przy przekazywaniu połączeń na komórkę. Tym samym gubiona jest informacja o numerze właściwej osoby dzwoniącej. Aplikacja Platan mAssistant rozwiązuje ten problem – w momencie połączenia przychodzącego prezentuje oryginalny numer osoby dzwoniącej przez firmową centralę i zapisuje go w historii połączeń.

Obejrzyj filmik z prezentacją funkcjonalności Platan Multi Phone: na stronie YouTube.

Co jest potrzebne:

  • centrala telefoniczna Platan Proxima lub Libra z firmware >2.06,
  • zakup licencji na port zewnętrzny dla każdego abonenta i opcjonalnie licencji Platan CTI,
  • opcjonalnie modułu GSM w centrali (nie jest konieczny),
  • opcjonalnie bezpłatna aplikacja Platan mAssistant na system Android

Usługa fax2mail

Jeżeli do tej pory w firmie było używane tradycyjne urządzenie faksowe (czyli centrala kierowała sygnał faksu na to urządzenie i następnie faks był drukowany), to przy pracy zdalnej pojawia się problem z odbiorem takiej korespondencji.

Możemy zaproponować dwa rozwiązania:

  • Platan Fax Server – pozwala odbierać i przesyłać faksy w formie elektronicznej na wskazane skrzynki mailowe; faksy mogą być odbierane poprzez protokół VoIP bezpośrednio od operatora numeru lub z wykorzystaniem istniejących łączy podłączonych do centrali Proxima / Libra (bez zmiany numeru faksu);
  • funkcja wirtualnego fax2mail – w cenie 120 zł netto / rocznie w zasadzie od ręki możemy uruchomić numer stacjonarny, z którego faksy w formie PDF będą przesyłane na wskazane skrzynki mailowe. Dotychczasowy numer faksowy można przekierować na nowy numer wirtualnego faksu lub przenieść ten numer do usługi wirtualnej. Więcej informacji na tej stronie.
fax2mail

Zapraszamy do kontaktu, aby poznać więcej szczegółów.