Menu Zamknij

Fritz!BOX – zintegrowane urządzenie dla domów i mikroprzedsiębiorstw


Przykład naszego wdrożenia:

Kto: 
Mała dwoosobowa firma spedycyjna wykonująca liczne połączenia telefoniczne (w tym wiele połączeń do UE)

Przed wdrożeniem:
Firma posiadała cyfrowe łącze telefoniczne ISDN (2 telefony) oraz łącze internetowe od lokalnego operatora podłączone do jednego z komputerów. Słaba jakość dostępu do Internetu (częste awarie), chęć redukcji kosztów za telefon i podłączenie drugiego komputera do Internetu, to główne przyczyny chęci zmian.

Sytuacja przed wdrożeniem AVM Fritz!Box

Po wdrożeniu:
Firma zdecydowała się na zamówienie przez nas usługi TP Neostrada (tani i stabilny dostęp do Internetu), urządzenia Fritz!Box 7140 oraz usługi telefonii internetowej klasy biznes. Numer telefoniczny dodatkowej linii TP (analogowej, wykorzystanej pod usługę DSL) został wykorzystany jako osobny numer faksu (do tej pory faks i telefon działały pod jednym numerem). Numery ISDN funkcjonują dla połączeń przychodzących, choć planowana jest rezygnacja z tej usługi i promowanie numerów VoIP, które zostały przyznane w ramach usługi telefonii internetowej. Oba komputery mają szybki dostęp do Internetu i znajdują się w chronionej firewallem sieci lokalnej z możliwością niezależnego drukowania na drukarce USB (wpiętej do Fritza). Fritz!Box (serce sieci) pełni w tym wdrożeniu funkcje:

  • modemu DSL dla Neostrady TP
  • routera ze ścianą ogniową (firewalla) oraz obsługującego sterowanie płynnością ruchu (QoS)
  • bramki VoIP pozwalającej na korzystanie z taniej telefonii internetowej przez dotychczasowe telefony (poza niższym rachunkiem niezauważalne dla klienta)
  • minicentralki telefonicznej dla dwóch telefonów (na biurkach) oraz faksu, co dało możliwość m.in.:
    • przełączania rozmów telefonicznych pomiędzy aparatami (koniec z przekazywaniem słuchawki)
    • kierowanie połączeń faksowych bezpośrednio na faks + możliwość przełączenia (w przypadku gdy klient pomylił numery)
    • obsługę w specjalny sposób zdefiniowanych telefonów VIP (ważnych osób i kontrahentów)
    • billingowanie połączeń
    • kierowanie połączeń wychodzących najtańszą drogą (w zasadzie jest to zawsze VoIP, a ISDN stał się łaczem zapasowym)
    • kierowanie połączeń przychodzących z ISDN (dotychczasowe numery telefonów), VoIP i linii analogowej na telefony wewnętrzne wg ustalonych reguł
Przykład wdrożenia Fritz!BOX: Schemat po wdrożeniu AVM Fritz!Box przez Promtel

Koszt całości wdrożenia: 
Poniżej 800zł.

Czas zwrotu inwestycji (tylko na podstawie oszczędności na rachunkach telefonicznych):
3 miesiące (nastąpiło obniżenie rachunków telefonicznych średnio o 60%)