Menu Zamknij

Mobilny VoIP


Ogólna charakterystyka mobilnego VoIPa

Mobilny VoIP to mobilna i bezprzewodowa łączność IP z wykorzystaniem telefonu GSM.

Mobilny VoIP

Praca z dala od biurka stała się cechą charakterystyczną nie tylko handlowców. Co raz częściej także inni pracownicy muszą być dostępni w wielu miejscach, z dala od swoich biurek. Dzięki wykorzystaniu sieci WLAN (wewnętrzna sieć komputerowa LAN wykorzystująca komunikację radiową WiFi) możesz dostarczyć wygodne narzędzie komunikacji głosowej przy jednoczesnym obniżeniu wydatków na łączność. Możesz lepiej i pełniej wykorzystać do rozmów telefonicznych infrastrukturę, która już istnieje w Twoim przedsiębiorstwie.

Korzyści z mobilnego VoIPa

Dostępność
Zapewniając mobilną łączność zwiększasz wydajność i szybkość procesów w firmie – komunikacja jest prostsza i szybsza, jeżeli Twoi pracownicy są zawsze i wszędzie osiągalni.

Obniżanie kosztów
Nie musisz inwestować ani w dodatkową sieć, ani w nowe urządzenia. Sieć LAN jest praktycznie w każdym przedsiębiorstwie, a telefon komórkowy jest podstawowym narzędziem pracy każdego z nas. Jeżeli potrzebujesz więcej telefonów – włączasz abonentów VoIP. Możesz zyskać dodatkowo abonentów w serwerach CXS-0424, CCT-1668 oraz MAC-6400. Jeżeli masz niewielką firmę włącz po prostu do sieci wybraną centralkę serii Slican ITS IP PBX.

Jeden numer
Ty i twój zespół jesteście osiągalni w firmie i poza jej budynkami pod jednym numerem telefonu. Nie musisz nosić przy sobie telefonu DECT lub sprawdzać, czy ktoś nie zostawił informacji na poczcie głosowej, kiedy Ciebie akurat nie było przy biurku.

Jedno urządzenie
Nie potrzebujesz kilku telefonów. Na co dzień, w biurze i poza nim korzystasz z telefonu GSM. Jeżeli jesteś szefem, możesz przydzielić pracownikom korzystającym z prywatnych telefonów firmowy numer VoIP. Połączenia te nie wpłyną w żaden sposób na ich prywatne wydatki na telefon.

Wymagania sprzętowe mVoIP

Czego potrzebujesz, by stworzyć mVoIP?

Mobilny VoIP
  • Sieć LAN w technologii WiFi.
  • Serwer Slican serii MAC-6400, CCT-1668, CXS-0424 wyposażony w moduł VoIP wraz z licencjami na kanały i klientów VoIP lub centralka serii Slican ITS IP PBX.
  • Telefon GSM z dostępem do sieci WiFi oraz umożliwiający obsługę abonentów SIP.

Przydzielony numer VoIP może być dodatkowym abonentem (numerem) w sieci telefonicznej, możesz też skonfigurować dotychczasowy numer wewnętrzny jako numer VoIP. Przydzielając numer dodatkowy zwiększasz ilość telefonów w firmie. Jeżeli przydzielisz pracownikowi numer telefonu SIP identyczny z tym, który wcześniej miał przypisany do telefonu na biurku – od tego momentu wszystkie połączenia będą odbierane / wykonywane z telefonu GSM poprzez sieć Internet.

FAQ

Czy mogę korzystać z telefonu GSM poza pracą?

Niezależnie od tego czy klient SIP jest przypisany do komórkowego telefonu prywatnego czy firmowego nadal pozostaje on telefonem GSM. Połączenia przychodzące na numer GSM będą normalnie obsługiwane, a połączenia wychodzące mogą być realizowane przez sieć Internet lub przez sieć GSM – wybór należy od indywidualnych ustawień w Twoim telefonie.
Będąc poza zasięgiem sieci firmowej możesz pozostać w łączności korzystając z usługi Slican MobilePhone, dzięki której nadal będziesz dostępny pod jednym numerem telefonu.

A co jeżeli „wejdę” w zasięg innej sieci WiFi?

Możesz sam zdecydować kiedy Twój telefon będzie działał jak zwykły GSM, a kiedy w ramach firmowej sieci SIP. Możesz ustawić łączność tak, że pracując w domu, łącząc się przez domową sieć Internet WiFi będziesz korzystał z firmowej centrali – na jej koszt wykonywał połączenia i odbierał telefony od Twoich współpracowników.
Możesz też zdefiniować, że telefon komórkowy będzie działał jako numer SIP wyłącznie łącząc się ze zdefiniowaną siecią firmową i będąc w jej zasięgu.

Czy mój telefon GSM musi mieć jakieś dodatkowe oprogramowanie?

Większość nowoczesnych telefonów komórkowych pozwala na uruchomienie „klienta SIP” oraz łączy się z WiFi bez jakichkolwiek dodatkowych aplikacji czy też modyfikacji.
W niektórych przypadkach wymagany jest upgarde firmware, lub pobranie dodatkowej aplikacji ze strony producenta telefonu GSM.

Ile zapłacę za połączenia?

Stawki za połączenia wychodzące (wykonane przez użytkowników telefonów SIP) poprzez sieć Internet będą zgodne z taryfą operatora VoIP obsługującego Twoją firmę. Połączenia pomiędzy abonentami centrali będą nieodpłatne, gdyż dla serwera Slican będą to połączenia wewnątrzfirmowe.

Czy zrobię to sam?

Dla prawidłowego skonfigurowania nowych kont abonenckich SIP, obsługi ruchu itd. wymagana jest znajomość aplikacji Slican ConfigMAN. Zalecamy kontakt z nami w celu dokonania zmian w Państwa serwerze (kontakt).
Instrukcje dotyczącą skonfigurowania kont SIP w telefonie GSM można znaleźć w telefonie, na stronach producenta telefonu lub na stronie operatora VoIP.
Nie mniej jednak do prawidłowego działania telefonu wymagane jest udostępnienie hasła dostępu do sieci WiFi, adresu IP serwera i innych danych, które w większości firm / instytucji traktowane są jako dane „wrażliwe”. Dostosowanie telefonów GSM do pracy w sieci IP powinno być więc dokonane przez osoby uprawnione.