Menu Zamknij

SLICAN MobilePhone


Ogólna charakterystyka usługi MobilePhone

Slican MobilePhone to usługa, dzięki której można korzystać z telefonu komórkowego lub domowego tak jak z telefonu firmowego podłączonego do centrali telefonicznej Slican. Usługa ta zwiększa mobilność pracowników. Sprawia, że istniejące zasoby komunikacyjne są efektywniej wykorzystane.

Wykorzystanie Slican MobilePhone

Kto może korzystać z MobilePhone?

  • osoby potrzebujące łączności w trakcie przemieszczania się po halach, magazynach itp. nie dysponujący systemem DECT; telefon komórkowy może pracować jako element sieci Slican MobilePhone
  • pracownicy mobilni – zarówno pracownicy będący rzadko poza biurem jak i przedstawiciele handlowi, którzy regularnie pracują w terenie;
  • firmy pracujące w systemie „home working” – dowolny telefon domowy współpracownika może być elementem sieci MobilePhone

Wymagania

Wymagania usługi MobilePhone:

  • centrala MAC-6400, CCT-1668 lub CXS-0424
  • zdefiniowanie telefonu podstawowego i telefonu równoległego
  • zakup licencji
  • aktywacja usługi przez administratora centrali – tylko uprawnieni użytkownicy (numery wewnętrzne centrali) mogą korzystać z usługi
  • określenie numerów zewnętrznych – stacjonarnych i komórkowych – pracujących w ramach Slican MobilePhone
  • aktywacja i włączenie usługi przez pracownika / osobę uprawnioną do korzystania z MobilePhone (wpisanie odpowiedniego kodu PIN)

Telefon podstawowy:
– To telefon stacjonarny na biurku firmowym – systemowy, analogowy lub VoIP

Telefon równoległy
– To telefon mobilny – telefon komórkowy lub inny telefon stacjonarny (np. telefon domowy)

Narzędzia, uprawnienia
– Licencja na usługę Slican MobilePhone
– Uprawnienia przypisane przez administratora do naszego „telefonu podstawowego”  

Funkcjonalność Callback

Abonentom korzystającym z usługi Slican MobilePhone może być udostępniony dodatkowo serwis Callback. Pozwala on realizować połączenia z telefonu równoległego na koszt centrali firmowej.

  • Callback ogranicza wykonywanie połączeń służbowych (z telefonu równoległego) wyłącznie do telefonów zapisanych w bazie danych centrali. Nie zachodzi niebezpieczeństwo utraty hasła i włamania do systemu telekomunikacyjnego firmy
  • Ze względu na fakt, że użytkownik Callback nie ponosi żadnych opłat za połączenie jako numery MobilePhone można wprowadzić numery GSM prywatnych telefonów pracowników. Dzięki temu można zredukować liczbę służbowych telefonów komórkowych.
  • Rozmowa w obu kierunkach zestawiana jest przez centralę firmową – do osoby dzwoniącej nie jest przesyłana prezentacja numeru osoby dzwoniącej. Odbierający połączenie jest przekonany, że dzwoni do niego osoba z siedziby firmy. Nie prezentujemy więc, ani numerów GSM telefonów służbowych czy prywatnych, nie publikujemy też numeru telefonu domowego.

Schemat działania Slican MobilePhone

Slican MobilePhone

Schemat działania Slican MobilePhone i Callback

Oddzwaniam nie płacąc za połączenie:

Slican MobilePhone

Dzwonię z telefonu prywatnego na koszt centrali:

Slican MobilePhone