SLICAN MobilePhone
- Ogólna charakterystyka usługi MobilePhone
- Kto może korzystać z MobilePhone?
- Wymagania usługi MobilePhone
- Funkcjonalność CallBack
- Jak działa Slican MobilePhone?
- Jak działa Slican MobilePhone i Callback?
Ogólna charakterystyka usługi MobilePhone
Slican MobilePhone to usługa, dzięki której można korzystać z telefonu komórkowego lub domowego tak jak z telefonu firmowego podłączonego do centrali telefonicznej Slican. Usługa ta zwiększa mobilność pracowników. Sprawia, że istniejące zasoby komunikacyjne są efektywniej wykorzystane.
Wykorzystanie Slican MobilePhone
Kto może korzystać z MobilePhone?
- osoby potrzebujące łączności w trakcie przemieszczania się po halach, magazynach itp. nie dysponujący systemem DECT; telefon komórkowy może pracować jako element sieci Slican MobilePhone
- pracownicy mobilni – zarówno pracownicy będący rzadko poza biurem jak i przedstawiciele handlowi, którzy regularnie pracują w terenie;
- firmy pracujące w systemie „home working” – dowolny telefon domowy współpracownika może być elementem sieci MobilePhone
Wymagania
Wymagania usługi MobilePhone:
- centrala MAC-6400, CCT-1668 lub CXS-0424
- zdefiniowanie telefonu podstawowego i telefonu równoległego
- zakup licencji
- aktywacja usługi przez administratora centrali – tylko uprawnieni użytkownicy (numery wewnętrzne centrali) mogą korzystać z usługi
- określenie numerów zewnętrznych – stacjonarnych i komórkowych – pracujących w ramach Slican MobilePhone
- aktywacja i włączenie usługi przez pracownika / osobę uprawnioną do korzystania z MobilePhone (wpisanie odpowiedniego kodu PIN)
Telefon podstawowy:
– To telefon stacjonarny na biurku firmowym – systemowy, analogowy lub VoIP
Telefon równoległy
– To telefon mobilny – telefon komórkowy lub inny telefon stacjonarny (np. telefon domowy)
Narzędzia, uprawnienia
– Licencja na usługę Slican MobilePhone
– Uprawnienia przypisane przez administratora do naszego „telefonu podstawowego”
Funkcjonalność Callback
Abonentom korzystającym z usługi Slican MobilePhone może być udostępniony dodatkowo serwis Callback. Pozwala on realizować połączenia z telefonu równoległego na koszt centrali firmowej.
- Callback ogranicza wykonywanie połączeń służbowych (z telefonu równoległego) wyłącznie do telefonów zapisanych w bazie danych centrali. Nie zachodzi niebezpieczeństwo utraty hasła i włamania do systemu telekomunikacyjnego firmy
- Ze względu na fakt, że użytkownik Callback nie ponosi żadnych opłat za połączenie jako numery MobilePhone można wprowadzić numery GSM prywatnych telefonów pracowników. Dzięki temu można zredukować liczbę służbowych telefonów komórkowych.
- Rozmowa w obu kierunkach zestawiana jest przez centralę firmową – do osoby dzwoniącej nie jest przesyłana prezentacja numeru osoby dzwoniącej. Odbierający połączenie jest przekonany, że dzwoni do niego osoba z siedziby firmy. Nie prezentujemy więc, ani numerów GSM telefonów służbowych czy prywatnych, nie publikujemy też numeru telefonu domowego.
Schemat działania Slican MobilePhone
Schemat działania Slican MobilePhone i Callback
Oddzwaniam nie płacąc za połączenie:
Dzwonię z telefonu prywatnego na koszt centrali: