Menu Zamknij

Infolinie API


Ogólna charakterystyka infolinii API

Najnowsze Infolinie Slican INVENIO pozwalają zintegrować dane przesyłane do serwera Slican z danymi z zewnętrznej bazy danych. Połączenie tych dwóch źródeł informacji umożliwia pełniejsze wykorzystanie danych dostępnych z zewnętrznych aplikacji typu CRM oraz automatyzuje procesy w firmie, czy instytucji odciążając Twoich pracowników i przyspieszając obsługę klienta.

Wszystko czego potrzebujesz to serwer SLICAN najnowszej generacji – MAC-6400, CCT-1668 lub CXS-0424 oraz baza danych Twoich Klientów, zawierająca informacje na podstawie których ich zweryfikujesz. Do sprawdzenia osoby dzwoniącej możesz wykorzystać numer telefonu, z którego przychodzi połączenie (CLIP). Możesz też zażądać przy połączeniu numeru PIN, numeru PESEL, szkody, zlecenia serwisowego itd. Wybór jest nieograniczony i zależy wyłącznie od charakteru prowadzonej działalności.

Oto jak możesz wykorzystać Infolinie INVENIO Slican najnowszej generacji:

Możliwość wykorzystania Infolinii INVENIO Slican najnowszej generacji

Weryfikacja dzwoniącego odbywa się w następujący sposób:

Weryfikacja dzwoniącego

Wymagania sprzętowe

  • Serwery i centrale obsługujące usługę Infolinia API:
    • MAC-6400 od wersji 4.11
    • CCT-1668 od wersji 5.11 (tylko nowe sterowniki CCT2CPU)
    • CXS-0424 od wersji 4.11
  • Do powołania w konfiguracji Infolinii API wymagana jest licencja na infolinie (zwykłe)

Możliwości infolinii API

Usługa Infolinia API jest bardzo elastyczna i jej możliwości zależą głownie od twórcy aplikacji umieszczonej na serwerze WEB. Na podstawie przesyłanych danych można:

  • sprawdzić poziom infolinii na podstawie przesyłanego komentarza (Comment)
  • zweryfikować osobę dzwoniącą na podstawie numeru (Calling)
  • przeanalizować odczytane cyfry DTMF (Digits i Timeout)
  • sprawdzić cel dzwoniącego na podstawie numeru wybranego (Called)
  • odczytać zapamiętane własne dane w polu użytkownika (UserTag)

i wykonać jedną z akcji:

  • przekierować na dowolny numer katalogowy (Dial)
  • przekierować na abonenta, grupę, itp.. (Action)
  • połączenie rozłączyć (Action)
  • przejść do kolejnego etapu infolinii (Action)
  • odtworzyć zapowiedź (Action)
  • zmienić komentarz osoby dzwoniącej (Display)
  • oczekiwać na dalsze cyfry DTMF (Wait)
  • nadać połączeniu własny identyfikator (UserTag)
  • zapamiętać dowolne własne dane dla danego połączenia w polu (UserTag)

Pole użytkownika UserTag zostaje przekazane do abonenta, na którego połączenie zostało skierowane poprzez ramkę UTAG w protokole CTIP.

Działanie infolinii API

Do zintegrowania infolinii w centrali z funkcją użytkownika wymagane jest napisanie własnej aplikacji na serwerze WEB np. w języku PHP. Mechanizm opiera się o wysyłanie protokołem HTTP zapytania POST zaraz po odtworzeniu infolinii i zebraniu cyfr DTMF (zebranie zadeklarowanej ilości cyfr lub minięcie określonego czasu). Zapytanie zawiera odebrane cyfry DTMF oraz dodatkowe informacje o połączeniu takie jak: informacja o inicjatorze połączenia, numerze wybranym itp. Serwer WEB na podstawie otrzymanych informacji przekazuje do centrali odpowiedź XML.

Infolinie API w centralach Slican

W odróżnieniu od normalnej infolinii zgromadzone dane przekazywane są do Serwera WEB i tam podejmowana jest decyzja o dalszym kierowaniu połączenia.  

Przykład skryptu php do infolinii API

Aplikacja, która oczekuje na podanie poprawnego kodu PIN (2055). Jeśli kod PIN jest podany prawidłowo to wybiera w mechanizmie infolinii centralowych opcję 8 (wygłaszany jest komunikat o poprawnym podaniu kodu PIN). Jeśli kod PIN jest podany nieprawidłowo to wybiera w mechanizmie infolinii centralowych opcję 7 (wygłaszany jest komunikat o niepoprawnym podaniu kodu PIN).

<?php
/**
* Copyright (C) Promtel 2011
* Project name: Test infolinii API
*/

header ("Content-Type:text/xml");

// Pobranie parametrów z infolinii
$dtmf_digits = $_REQUEST["Digits"];
$pin = 2055;

// Budowanie odpowiedzi
$result .= "<InfolineAPI>";
if ($dtmf_digits == $pin)
$result .= "<Action>8</Action>";
else
$result .= "<Action>7</Action>";

$result .= "</InfolineAPI>";
echo $result;
?>  

Dla kogo dedykowane jest rozwiązanie Infolinii INVENIO Slican?

  • Sprawdzi się wszędzie, niezależnie od tego jak duża jest Twoja firma / instytucja, jak wielu obsługujesz klientów, ilu masz pracowników i w jakiej działasz branży.
  • Może znacznie podnieść jakość obsługi klientów poprzez szybszy dostęp do informacji i rezygnację z kontaktu osobistego w sprawach, gdzie nie ma konieczności bezpośrednich konsultacji z Twoim pracownikiem.
  • Slican INVENIO jest idealnym rozwiązaniem w każdym miejscu, w którym wcześniej klienci często słyszeli sygnał zajętości lub oczekiwali w długich kolejkach na połączenie.
  • Infolinie Slican to narzędzie, dzięki któremu możesz wyróżnić najważniejszych klientów przydzielając im nr PIN VIP – przywilej priorytetowego połączenia telefonicznego z pracownikiem.
  • Możesz uzyskiwać dodatkowe dochody konsultując wybranych klientów – bardzo dokładna weryfikacja czasu poświęconego przez Twoich pracownikówo na doradztwo.