Menu Zamknij

Modułowe centrale telefoniczne ICT PABX


Przykład naszego wdrożenia Elmeg

Kto:
Kilkudziesięcioosobowa firma budowlana, posiadająca centralę telefoniczną w Ostrołęce, osobny magazyn (oddalony o ok. 300m od głównego biura) oraz dwa małe oddziały w Mrągowie i Olsztynie.

Przed wdrożeniem:
Firma posiadała starą centralkę telefoniczną analogową Panasonic, która zapewniała podstawowe funkcje telefoniczne kilkudziesięciu telefonom wewnętrznym. Obsługiwała dwie linie miejskie analogowe, których numery były podane klientom. Oddziały firmy w Mrągowie i Olsztynie posiadały niezależne linie telefoniczne.

Głównymi powodami zakupu nowej centrali telefonicznej była chęć modernizacji i integracji sieci teleinformatycznej w całej firmie, podłączenie telefonów w magazynie – do tej pory korzystano z drogich połączeń na telefony komórkowe pracowników magazynu, obniżenie kosztów połączeń telefonicznych oraz zwiększenie liczby linii w centrali.

Po wdrożeniu:
Firma zdecydowała się na zakup centralki telefonicznej Elmeg ICT-880 rack wraz z odpowiednimi modułami dodatkowymi:

  • elmeg 8a/b – karta linii analogowych wewnętrznych
  • elmeg POTS – karta linii miejskich analogowych
  • elmeg M8DSP – karta telefonii VoIP
  • elmeg VoIP-VPN
  • elmeg TFE – karta domofonowa
  • elmeg FSM – moduł przeciwprzepięciowy
Przykład wdrożenia Elmeg: schemat instalacji centrali Funkwerk Elmeg ICT

Dodatkowo zakupiono usługę łącza cyfrowego TP ISDN (2B+D) wraz z wieloma numerami DDI. Każdy pracownik biura w Ostrołęce ma swój telefon wewnętrzny z przypisanym do niego numerem miejskim (klienci mogą zadzwonić bezpośrednio z pominięciem recepcji). Zachowano również starą linię analogową, która wykorzystywana jest dla połączeń przychodzących od klientów. Linie zewnętrzne zabezpieczone są dedykowanymi modułami przeciwprzepięciowymi elmeg FSM, aby zapobiec uszkodzeniu centrali np. podczas burzy.

Na biurkach stanęły aparaty analogowe elmeg CA-50 (jednolity, nowoczesny wygląd telefonów), natomiast sekretarka korzysta z telefonu systemowego elmeg CS410 wraz z dodatkową konsolą T400. Dzięki zaawansowanym funkcjom tego telefonu może śledzić stan poszczególnych linii wewnętrznych oraz sprawnie kierować połączenia przychodzące.

Przykład wdrożenia Elmeg: schemat instalacji centrali Funkwerk Elmeg ICT

Magazyn posiada dostęp do sieci komputerowej w biurze poprzez Wi-Fi (sieć bezprzewodowa). Aby zapewnić łączność telefoniczna podłączono tam dwie bramki VoIP, a do nich dwa telefony bezprzewodowe DECT. Bramki VoIP logują się z wykorzystaniem protokołu SIP do centrali elmeg, dzięki czemu podłączone telefony bezprzewodowe DECT zachowują się jak normalne telefony wewnętrzne (mają swój numer wewnętrzny oraz miejski).

W oddziałach firmy w Olsztynie i Mrągowie zainstalowano urządzenia Fritz!Box 7140 , do których podłączone są po dwa telefony wewnętrzne. Urządzenia te kierują połączenia wychodzące poprzez VoIP – w szczególności połączenia do biura w Ostrołęce oraz pomiędzy oddziałami wykonywane są na numery VoIP, dzięki czemu są całkowicie bezpłatne (połączenia VoIP wewnątrz sieci Promtel są nietaryfikowane).

Firma wykorzystuje również zaawansowane funkcje głosowe centrali, w tym przygotowaną przez nas zapowiedź słowną (IVR) oraz moduł elmeg TFE zintegrowany z systemem domofonowym firmy (otwieranie domofonu odbywa się z uprawnionych telefonów wewnętrznych).

Obecnie trwają prace nad wdrożeniem modułu kontaktów, który będzie monitorował pomieszczenie serwerowni i informował o nieprawidłowościach.

Koszt całości wdrożenia:
ok. 10 000 zł netto